تاریخ انتشار: جمعه 1402/01/04 - 12:37
کد خبر: 465343

آموزش عالی در سالی که گذشت (تیر ماه)؛

رتبه‌بندی معلمان، در مسیر ابلاغ/ جزئیات نحوه محاسبه امتیاز تاهل و فرزند در آزمون استخدامی/ ورود کمیسیون اصل نود به پرونده تخلف در کنکور تجربی

رتبه‌بندی معلمان، در مسیر ابلاغ/ جزئیات نحوه محاسبه امتیاز تاهل و فرزند در آزمون استخدامی/ ورود کمیسیون اصل نود به پرونده تخلف در کنکور تجربی

در این سری از گزارشات قصد داریم تا مهم ترین اتفاقاتی که در حوزه آموزش عالی در طی یک سال گذشته رقم خورده است را به صورت ماه به ماه بررسی نماییم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛   در این سری از گزارشات قصد داریم تا مهم ترین اتفاقاتی که در حوزه آموزش عالی در طی یک سال گذشته رقم خورده است را به صورت ماه به ماه بررسی نماییم.

از مهمترین اخبار تیرماه ماه میتوان حقوق معلمان بعد از اجرای رتبه بندی، اصلاح مصوبه کنکوری شورا، ورود کمیسیون اصل نود به پرونده تخلف در کنکور تجربی، جزئیات نحوه محاسبه امتیاز تاهل و فرزند در آزمون استخدامی و وام‌های دانشجویی تا چه زمانی به حساب دانشجویان واریز می‌شود؟ در سال 1401 اشاره کرد.

در ادامه گزیده‌ای از مهمترین اخبار صنفی و دانشجویی در تیر ماه سال1401 را مرور خواهیم نمود(برای خواندن جزئیات بیشتر روی تیتر هر بخش کلیک کنید)

به تقاضای تغییر وضعیت ۹۲ هزار داوطلب کنکوری رسیدگی شد

رئیس سازمان سنجش گفت: هر داوطلبی که کد رهگیری دارد و به عدم صدور کارت معترض است، سازمان سنجش به موضوع رسیدگی می کند. پیش از این ۹۲ هزار داوطلب متقاضی تغییر وضعیت بودند که تصحیح شده است.

مصوبه کنکوری شورا اصلاح شد

منصور کبگانیان، دبیر ستاد علم و فناوری شوای عالی انقلاب فرهنگی و دبیر ستاد راهبری نقشه علمی کشور گفت: نقد نمایندگان مجلس در اصلاحیه کنکوری شورا به اتفاق آرا تصویب شد و منتظریم بعد از برگزاری کنکور سال جاری توسط رئیس جمهور ابلاغ شود.

وزیر علوم: حذف کنکور امکان پذیر نیست

زلفی گل در خصوص حذف کنکور به ویژه در رشته های پرمتقاضی گفت: حذف کنکور مقدور نیست، چرا که تعداد زیادی داوطلب داریم که معدل آنها ۲۰ یا بالاست و هم اینکه متقاضی برخی رشته های پرطرفدار هم هستند.

رتبه‌بندی معلمان، در مسیر ابلاغ

صادق ستاری‌فرد، سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در توئیتی نوشت: ‏دیروز آخرین نشست بررسی آیین‌نامه رتبه‌بندی با حضور ‎وزیر و برخی از اعضای محترم ‎هیات دولت برای رفع ابهامات و اتخاذ تدابیر اجرایی برگزار شد و آیین‌نامه در مسیر ابلاغ قرار گرفت.

60 داوطلب کنکور ریاضی و انسانی به دلیل تقلب محروم شدند

محسن زارعی رئیس مرکز سنجش و آموزش و پرورش گفت: اولین آزمون الکترونیکی در ماه آینده توسط سازمان سنجش اجرا می شود.در آزمون امروز ۶٠ داوطلب کنکور ریاضی و انسانی با خود ابزارهای الکترونیکی را در جلسه آورده بودند که شناسایی شدند و نهایتاً از آزمون محروم شدند.

رتبه بندی معلمان آنگاه محکوم است که تنها افزایش حقوق باشد

به مذبح رفتن ایده تحول محورِ نظام رتبه بندی معلّمان و باطل جلوه دادن مقصود اصلی چنین طرح هایی، آنگاه که محکوم است، تنها منتهی به افزایش حقوق شود. در حقیقت، معضل اصلی آنجاست که غایت طرح های تشویقی، صرفاً در افزایش حقوق چند درصدی و تزریق جرعه ای آن خلاصه میشود و نه حتی اصلاح ساختاری نظام پرداخت ها.

سرنوشت داوطلبان کنکوری قربانی بلایای طبیعی

باوجود زلزله و پس لرزه و کشته و زخمی شدن چندنفر از هم وطنان و حتی باوجود تعطیلی هرمزگان اما همچنان داوطلبان کنکور سراسری امروز در این استان با طعم ترس و لرز پای آزمون سرنوشت ساز خود نشسته اند.

فارغ التحصیلان بیکار و ناکارآمد؛ محصول بی توجهی به علوم پایه

رشته های علوم پایه، بنیاد رشد و توسعه علمی کشور هستند و کاهش اقبال به آن در میان کنکوری ها و دانشجویان، در آینده نزدیک به کاهش تولید علم در این حوزه و فناوری های مرتبط با آن منجر می شود.

رتبه‌بندی معلمان، در مسیر ابلاغ/ جزئیات نحوه محاسبه امتیاز تاهل و فرزند در آزمون استخدامی/ ورود کمیسیون اصل نود به پرونده تخلف در کنکور تجربی

۷۰۰ هزار صندلی خالی در آموزش عالی

پورعباس، رئیس سازمان سنجش خبر داد: برای پذیرش داوطلبان در کنکور امسال یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر ظرفیت داریم که ۷۰۰ هزار ظرفیت بیشتر از تعداد داوطلبان است.

نکات انتخاب رشته کنکور سراسری چیست؟

اگر رشته مورد نظر در هیچ یک از دو قطب همجوار ارائه نشود و فقط در چند استان به صورت ناهمگون و پراکنده موجود باشد، آن رشته کشوری است.

ورود کمیسیون اصل نود به پرونده تخلف در کنکور تجربی

نائب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس از ورود این کمیسیون به موضوع تخلف در کنکور تجربی خبر داد و تأکید کرد: دیگر نهادهای نظارتی مانند سازمان بازرسی نیز باید این موضوع را به طور جد مورد بررسی و پیگیری قرار دهند.

بزرگترین تهدید ملی مهاجرت نخبگان است

رییس کمیسیون نرم افزار سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور، مهاجرت نخبگان را بزرگترین تهدید ملی عنوان کرد و گفت: نیروهای نخبه و کاربلد در صورت مهاجرت باید جایگاه خود را در خارج پیدا کنند و حداقل یک هفته در سال را به آموزش دستاوردهای خود به داخل کشور اختصاص دهد.

حقوق معلمان بعد از اجرای رتبه بندی

صادق ستاری فرد، در پاسخ به این سوال که حداقل حقوق معلمان با قانون رتبه بندی چقدر خواهد بود، افزود: بسته به اینکه معلمان در کدام رتبه قرار بگیرند، حداقل‌ها متفاوت است. اما در کمترین رتبه یعنی در بدترین حالت ۴۵ درصد حقوق و مزایای معلمان یعنی حق شغل، حق شاغل و حق فوق العاده آنان افزایش خواهد یافت.

رقابت بیش از ۹۳ هزار داوطلب در آزمون استخدامی

مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور از رقابت بیش از ۹۳ هزار داوطلب در نهمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه‌های اجرایی کشور ویژه رشته‌های شغلی دستگاه‌های اجرایی خبر داد.

جزئیات نحوه محاسبه امتیاز تاهل و فرزند در آزمون استخدامی

بعد از انتشار کارنامه آزمون فراگیر دستگاه‌های اجرایی و آموزش و پرورش ابهاماتی برای برخی از داوطلبان در خصوص تاثیر ۲ درصد امتیاز تاهل و دارابودن فرزند در نتیجه آزمون ایجاد شده بود و برخی فکر می‌کردند به جای ۲ درصد امتیاز،۲ نمره به نمره نهایی داوطلبان متاهل اضافه شده است که براساس توضیحات یک مقام مسئول محاسبه این افراد درست نیست.

وام‌های دانشجویی تا چه زمانی به حساب دانشجویان واریز می‌شود؟

مسعود گنجیِ، رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: ثبت نام وام‌های دانشجویی نیمسال دوم تحصیلی به پایان رسیده و با توجه به بودجه‌ای که سازمان برنامه و بودجه در اختیار ما قرار داده، سعی کردیم که پاسخگوی درخواست دانشجویان باشیم.  

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تداوم تظاهرات شهرک‌نشینان علیه «نتانیاهو»
۷۱درصد آمریکایی‌ها از نحوه برخورد بایدن با جنگ اسرائیل در غزه ناراضی هستند
استمرار روند کاهشی تورم، رشد نقدینگی و قیمت ارز نیازمند کنترل است
خضریان: مشکل مجوزهای مالکان زمین تپه سیف جاجرود بررسی شد
کاپیتان تیم ملی فوتسال: ما می‌توانیم سورپرایز جام جهانی باشیم
پرسپولیس بدون ۲ بازیکن تمرین کرد
برنامه اردوی تیم ملی در فیفادی خرداد مشخص شد
تونسی‌ها سفیر ایتالیا را از نمایشگاه کتابشان بیرون کردند
کدام داروها ارز ترجیحی می‌گیرند؟
وزیر علوم در اجتماع دانشجویان: دنیای سلطه و استکبار حق طلبی دانشجویان را بر نمی‌تابد
رئیسی: سرکوب اعتراضات ضدصهیونیستی رسوایی دیگری برای مدعیان آزادی بیان و تمدن غرب است
بورل: تقسیم اراضی تنها راه جلوگیری از درگیری در فلسطین اشغالی است
فرانسه: تشدید درگیری میان حزب‌الله و اسرائیل به نفع هیچ کسی نیست
موج همبستگی با فلسطین از پاریس و لندن تا ژنو، وین و برلین
صادرات فرش دستباف ایران به ۴۰ میلیون دلار رسید
برگزاری ششمین اجلاس کمیسیون اقتصادی ایران و عراق
تامین ۴.۴ میلیارد دلار برای واردات کالاهای اساسی در سال جاری
واکنش رئیس پلیس آگاهی به فیلمبرداری مردم از جرائم و قانون‌شکنی‌ها
برنامه امسال تولید ۱۰۰ میلیون تن محصول پتروشیمی است
دیدار وزیر خارجه بحرین با بشار اسد پس از ۱۳ سال
اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
فرایند مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور آغاز شد
اعتراض دانشجویان شریف به روند کند تعمیر مسجد دانشگاه
تجمع دانشجویان دانشگاه های تهران در حمایت از دانشجویان آمریکا
تجمع دانشجویان امیرکبیر در حمایت از دانشگاهیان آمریکایی
کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
قدردانی زلفی‌گل از دست‌اندرکاران حفظ سلامت کنکور
زلفی گل: جوسازی‌های ایجادشده در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
تجمع دانشجویان در محکومیت عملکرد آمریکا در برخورد با دانشجویان آزادی خواه حامی فلسطین +عکس
حمایت دانشجویان استان قزوین از خیزش سراسری دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا
برگزاری تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی
تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
محرومیت از تحصیل در انتظار داوطلبان متخلف
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top